Μετάβαση σε περιεχόμενο

Καλώς ήρθατε στο Cyclist Friends
Εγγραφείτε τώρα για να αποκτήσετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του Cyclist-Friends . Μόλις εγγραφείτε και συνδεθείτε, θα είστε σε θέση να δείτε όλα τα θέματα, να δημιουργήσετε δικά σας και να απαντήσετε στα υπάρχοντα. Θα μπορείτε να στέλνετε προσωπικά μηνύματα, να διαχειριστείτε το προφίλ σας και πολλά περισσότερα! Αν έχετε ήδη ένα λογαριασμό, συνδεθείτε εδώ - αλλιώς δημιουργήσετε ένα λογαριασμό σήμερα!
Φωτογραφία

Test Bikes - Orbea Alma 2010

- - - - -

  • Παρακαλώ συνδεθείτε για να απαντήσετε
99 απαντήσεις στο θέμα

#31
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις
The party just started!! Το Alma παρελήφθηκε για ένα test ride διάρκειας 3 εβδομάδων στα βουνά της Κρήτης!!

Προς το παρόν κοιμάται παρέα με την Orca :D



Posted Image

#32
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις
H πρώτη δοκιμή στα γνωστά μου κομμάτια των βασιλικών


Posted Image

#33
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις
Αλλάχτηκαν τα χειριστήρια των φρένων (το μπροστινό φρένο στο δεξί χέρι) και ρυθμίστηκαν τα χειριστήρια των αλλαγών για να βολέυουν τα δαχτυλά μου. Επίσης τα λάστιχα απέκτησαν πίεση 40psi από την προτεινόμενη του κατασκευαστή των 29psi και φυσικά η κύλιση βελτιώθηκε δραματικά.

#34
Weasel

Weasel

    1000 Δενδρα baby

  • Cyclist Friends
  • 481 Δημοσιεύσεις
Βγάλε και καμιά φώτο τις επροκοπης ...τι ελαιογραφίες είναι αυτές, μην το "ρίχνετε" έτσι αργαλειο !:confused: Εμείς από εδώ μακριά μόνο από τις φώτο το απολαμβάνουμε ;)

#35
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις

Βγάλε και καμιά φώτο τις επροκοπης ...τι ελαιογραφίες είναι αυτές, μην το "ρίχνετε" έτσι αργαλειο !:confused:

Εμείς από εδώ μακριά μόνο από τις φώτο το απολαμβάνουμε ;)


Μην βιάζεσαι! Για τον λόγο αυτό κουβάλησα ολόκληρη φωτογραφική μαζί μου!!

#36
Ελλανιος 28

Ελλανιος 28

    Roadrunner

  • Cyclist Friends
  • 4.878 Δημοσιεύσεις
  • ΤοποθεσίαNafplio

Μην βιάζεσαι! Για τον λόγο αυτό κουβάλησα ολόκληρη φωτογραφική μαζί μου!!

Εχει κ συνεχεια,ε;Χαχα!

#37
thanos_ktm

thanos_ktm

    ΕnduroΠοδηλατοδ ρομέας

  • Cyclist Friends
  • 3.893 Δημοσιεύσεις

Αλλάχτηκαν τα χειριστήρια των φρένων (το μπροστινό φρένο στο δεξί χέρι) και ρυθμίστηκαν τα χειριστήρια των αλλαγών για να βολέυουν τα δαχτυλά μου.


Με την ευκαιρία αυτής της αλλαγής,να κάνω μια ερώτηση?
Οπως ο Gaser έτσι και εγώ έχουμε το μπροστινό φρένο στο ποδήλατο στην δεξιά μανέτα,όπως και στις μηχανές μας.
Εφόσον το φρενάρισμα γίνεται πάντα σε μεγαλύτερο ποσοστό με το μπροστινό φρένο,και με την πλειοψηφία των ανθρώπων να είναι δεξιόχειρες,γιατί οι εταιρίες βάζουν τα φρένα ανάποδα?:rolleyes:

#38
Tassos96

Tassos96

    Γαϊδουrider

  • Cyclist Friends
  • 5.507 Δημοσιεύσεις

Με την ευκαιρία αυτής της αλλαγής,να κάνω μια ερώτηση?
Οπως ο Gaser έτσι και εγώ έχουμε το μπροστινό φρένο στο ποδήλατο στην δεξιά μανέτα,όπως και στις μηχανές μας.
Εφόσον το φρενάρισμα γίνεται πάντα σε μεγαλύτερο ποσοστό με το μπροστινό φρένο,και με την πλειοψηφία των ανθρώπων να είναι δεξιόχειρες,γιατί οι εταιρίες βάζουν τα φρένα ανάποδα?:rolleyes:


Αυτό είναι ένα καλό ερώτημα...
Εγώ όμως που δεν έχω μηχανή, το έχω αριστερά και το έχω συνηθίσει;)

Ηθικόν δίδαγμα : Πουλήστε τις μηχανές και βάλτε το ξανά αριστερά, θέμα συνήθειας είναι
:lovl::lovl::lovl:

#39
emerald

emerald

    Snakeman

  • Cyclist Friends
  • 6.026 Δημοσιεύσεις
  • ΤοποθεσίαΑνω Γλυφαδα

Με την ευκαιρία αυτής της αλλαγής,να κάνω μια ερώτηση?
Οπως ο Gaser έτσι και εγώ έχουμε το μπροστινό φρένο στο ποδήλατο στην δεξιά μανέτα,όπως και στις μηχανές μας.
Εφόσον το φρενάρισμα γίνεται πάντα σε μεγαλύτερο ποσοστό με το μπροστινό φρένο,και με την πλειοψηφία των ανθρώπων να είναι δεξιόχειρες,γιατί οι εταιρίες βάζουν τα φρένα ανάποδα?:rolleyes:


το πως θα πατησεις φρενα και το πως αξιολογει το χερι τις οδηγιες του εγκεφαλου ειναι ενα θεμα.
εγω συνηθιζω κατεβαινοντας μπαλα ειτε με μηχανη ειτε με ποδηλατο να μη μπερδευομαι.
αυτο που σου λεω δε σημαινει και απαραιτητα υψηλο IQ.

παντως η λογικη των φρενων στο ποδηλατο ειναι σωστη και μπορεις να το αξιλογησεις μετα απο χρονια αφου ξεφυγεις απο αλλες συγκρισεις δικυκλων.
με το καιρο θα καταλαβεις οτι το εμπρος φρενο ειναι σωστα στα αριστερα και οχι δεξια οπου στη μοτο εχει αλλη λογικη και ειναι αναποδα.

και να ξερεις ενας αναβατης οφειλει και πρεπει να προσαρμοζεται σε αλλαγες μετα απο γρηγορο χρονικο διαστημα πανω στο οποιο δικυκλο οδηγει!!!

τα υπολοιπα κατα τη γνωμη μου ειναι για αναλωση....

;););)

***ομως οι εταιρειες οπως και οι κατασκευαστες ποδηλατων κατα μεγαλο ποσοστο πλεον εχουν ακουσει και εχουν πραξει ωστε τα φρενα να μεταφερονται ανετα απο δεξια σε αριστερα...

#40
thanos_ktm

thanos_ktm

    ΕnduroΠοδηλατοδ ρομέας

  • Cyclist Friends
  • 3.893 Δημοσιεύσεις

το πως θα πατησεις φρενα και το πως αξιολογει το χερι τις οδηγιες του εγκεφαλου ειναι ενα θεμα.
εγω συνηθιζω κατεβαινοντας μπαλα ειτε με μηχανη ειτε με ποδηλατο να μη μπερδευομαι.
αυτο που σου λεω δε σημαινει και απαραιτητα υψηλο IQ.

παντως η λογικη των φρενων στο ποδηλατο ειναι σωστη και μπορεις να το αξιλογησεις μετα απο χρονια αφου ξεφυγεις απο αλλες συγκρισεις δικυκλων.
με το καιρο θα καταλαβεις οτι το εμπρος φρενο ειναι σωστα στα αριστερα και οχι δεξια οπου στη μοτο εχει αλλη λογικη και ειναι αναποδα.

και να ξερεις ενας αναβατης οφειλει και πρεπει να προσαρμοζεται σε αλλαγες μετα απο γρηγορο χρονικο διαστημα πανω στο οποιο δικυκλο οδηγει!!!

τα υπολοιπα κατα τη γνωμη μου ειναι για αναλωση....

;););)

***ομως οι εταιρειες οπως και οι κατασκευαστες ποδηλατων κατα μεγαλο ποσοστο πλεον εχουν ακουσει και εχουν πραξει ωστε τα φρενα να μεταφερονται ανετα απο δεξια σε αριστερα...


Βασίλη έχω οδηγήσει τα περίπου 20 χρόνια που ασχολούμαι με το ποδήλατο πάρα πολλά ποδήλατα και σε test και αλλων αναβατών.
Οσα είχαν τον σωστό συνδυασμό(φρένο δεξιά:D)μου ήταν ευκολότερα στον χειρισμό.Και τα ανάποδα μπορούσα ανετα να τα οδηγήσω μετά από 5 λεπτά συνήθειας...αλλά δεν ήταν το ίδιο.
Είναι σαν να μου λές ότι και το ποντίκι του υπολογιστή μπορείς να το χρησιμοποιείς με το αριστερό χέρι το ίδιο καλά με το δεξί.:cool:

#41
emerald

emerald

    Snakeman

  • Cyclist Friends
  • 6.026 Δημοσιεύσεις
  • ΤοποθεσίαΑνω Γλυφαδα

Είναι σαν να μου λές ότι και το ποντίκι του υπολογιστή μπορείς να το χρησιμοποιείς με το αριστερό χέρι το ίδιο καλά με το δεξί.:cool:


ο παραλληλισμος αυτος ειναι αστοχος και οπως σου εγραψα οι κατασκευαστες εχουν συνηγορησει στο αιτημα μας περι ευκολης μεταφορας φρενων!!!

για να μη χαλαμε την ενοτητα αυτη καποια στιγμη θα ανοιξουμε αλλη οπου εκει θα μας πουν κι αλλοι ''διπλοι'' αναβατες εντυπωσεις και προσαρμοστικοτητα απο μοτο σε ποδηλατο σε θεματα χειριστηριων...

:D:D:D

#42
thanos_ktm

thanos_ktm

    ΕnduroΠοδηλατοδ ρομέας

  • Cyclist Friends
  • 3.893 Δημοσιεύσεις

ο παραλληλισμος αυτος ειναι αστοχος και οπως σου εγραψα οι κατασκευαστες εχουν συνηγορησει στο αιτημα μας περι ευκολης μεταφορας φρενων!!!

για να μη χαλαμε την ενοτητα αυτη καποια στιγμη θα ανοιξουμε αλλη οπου εκει θα μας πουν κι αλλοι ''διπλοι'' αναβατες εντυπωσεις και προσαρμοστικοτητα απο μοτο σε ποδηλατο σε θεματα χειριστηριων...
:D:D:D


Ι agree.:D:D:D

#43
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις
Μερικές φωτό από την πρώτη βόλτα επί Κρητικού εδάφους ;)




Posted Image




Posted Image




Posted Image

#44
bike

bike

    This user is banned

  • Banned user Inactive Imported Users
  • 659 Δημοσιεύσεις
αυτο εχει 10 ταχυτητες η κανω λαθος???

#45
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις

αυτο εχει 10 ταχυτητες η κανω λαθος???


Ναι, φοράει την SRAM XX 2x10

#46
bike

bike

    This user is banned

  • Banned user Inactive Imported Users
  • 659 Δημοσιεύσεις
υπαρχει και fs με 2 δισκους μπροστα??

#47
Weasel

Weasel

    1000 Δενδρα baby

  • Cyclist Friends
  • 481 Δημοσιεύσεις

υπαρχει και fs με 2 δισκους μπροστα??


:arrow:Φυσικά ... ΔΕΝ γίνεται το ένα να αναιρεί το άλλο !!

#48
johntikis

johntikis

    Absolute beginner

  • Cyclist Friends
  • 667 Δημοσιεύσεις
Ρε GAser όλο φύλλο η τυρόπιτα και απο τυρί..τίποτα,άσε τις φωτογραφίες και λέγε για την ταμπακέρα...Εκτός αν τα "παλιοπεθαμένα" τα 26άρια και δη τα "σκληρόκωλα" είναι πλέον για το μουσείο... :P

#49
doctor_john

doctor_john

    custom freak

  • Cyclist Friends
  • 8.911 Δημοσιεύσεις
  • ΤοποθεσίαAthens
να κάνω το μουσείο;

#50
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις

Ρε GAser όλο φύλλο η τυρόπιτα και απο τυρί..τίποτα,άσε τις φωτογραφίες και λέγε για την ταμπακέρα...Εκτός αν τα "παλιοπεθαμένα" τα 26άρια και δη τα "σκληρόκωλα" είναι πλέον για το μουσείο... :P



Παιδιά, πήρα το ποδήλατο για 3 εβδομάδες! Θα αποκτήσω όσο καλύτερη άποψη μπορώ σε αυτό το χρονικό διάστημα και μετά θα σας μεταφέρω τις εντυπώσεις μου ;)

#51
vista

vista

    Senior Cyclist

  • Cyclist Friends
  • 1.751 Δημοσιεύσεις
από αυτό το φωτορεπορτάζ του gaser το συμπέρασμα που έβγαλα μέχρι στιγμής είναι το εξής :
1. To alma δείχνει ξένο σώμα μπροστά από αρχαίες κιγκαλερίες πράσινου χρώματος.
2. Δίπλα στα δέντρα "γράφει" ωραία αλλά δεν ξεδιπλώνει όλη του τη φωτογένεια.
3. Στο χώμα και στα βράχια βγάζει όλο του το νάζι και ποζάρει περήφανο...μάλλον είναι στο στοιχείο του.

Τα λοιπά τεχνικά τα δοκίμασα από πρώτο χέρι και είμαι σίγουρος οτι θα ενθουσιάσουν και τον gaser οπότε αναμένω για επιβεβαίωση ή διάψευση.

Για τα διπλά με δεκάρια που ρωτάει ο bike : όλες οι εταιρείες πλέον εξοπλίζουν τα κορυφαία τους μοντέλα είτε Ht είτε FS με 2x10.
H είδηση είναι οτι πλέον δεν τα εξοπλίζουν μόνο με ΧΧ αλλά και με XTR 2x10.
http://www.cyclist-f...pictureid=11132

#52
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις
Μεγάλη σημασία σε μια δοκιμή έχει το ποιός δοκιμάζει. Πολλές φορές διάβαζουμε ένα τεστ ή μια γνώμη και επιρεαζόμαστε θετικά ή αρνητικά αλλά δεν ξέρουμε ποιός είναι αυτός που μεταφέρει τις εντυπώσεις του, τι γνώσεις και πείρα έχει και ποιό είναι το επιπεδό του σε σχέση με το δικό μας. Για το λόγο αυτό πριν ξεκινήσω την μεταφορά των εντυπώσεων μου θα σας δώσω και μια σύντομη περιγραφή του τι ξέρω και ποιό είναι το οδηγικό μου επίπεδο.

#53
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις
Μερικές ακόμη φωτό από την τελευταία έξοδο.



Posted Image




Posted Image




Posted Image




Posted Image




Posted Image

#54
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις
Orbea Alma G Team: Authority & Compliance

Authority και Compliance: δύο λέξεις με εξαιρετικά ισχυρό μήνυμα και περιεχόμενο, σε κάνουν να αναρωτιέσαι, ειδικά όταν αναφέρονται σε ένα ποδήλατο! Τελευταία τις είχα διαβάσει πολλές φορές σε τεστ ξένων περιοδικών και ειλικρινά δεν μπορούσα να φανταστώ το νόημα τους. Το Alma φρόντισε όμως να τις αντιληφθώ πλήρως!

Μετά από 8 ώρες και 53 λεπτά, 123 χλμ και 3082 ανηφορικά μέτρα χρήσης (και δεν τελείωσα μαζί του ακόμη), θεωρώ πως μπορώ να μεταφέρω με σχετική ασφάλεια τις απόψεις μου αν και δεν περιλαμβάνεται μέσα σε αυτή την χρήση κάποιος αγώνας.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ήταν καιρός που ήθελα να δοκιμάσω το Alma, μετά από μια σύντομη γνωριμία στο περιθώριο του αγώνα στα βασιλικά τον προηγούμενο Φεβρουάριο. Η ιδέα έπεσε στον Takxu, ο οποίος και δέχτηκε να πάρω το ποδήλατο κατα την διάρκεια των διακοπών στην Κρήτη. Πριν λοιπόν μπούμε στο καράβι, ήθελα οπωσδήποτε να κάνω μια σύντομη αναγνωριστική βόλτα στα γνωστά μου μονοπάτια των βασιλικών.

Η πρώτη μου βόλτα ήταν καταστροφικού περιεχομένου! Το ευρύ μου χαμόγελο μετατράπηκε σε απέχθεια και εξηγούμαι: μετά από 2 συνεχόμενα ποδήλατα Full Suspension (το πρώην “All Mountain” Cannondale Prophet του 2006 και το νυν “XC Trail” Specialized Stumpjumper Elite του 2009), το αγωνιστικό hardtail του Julien Absalon μου φάνηκε απλά σαν ένα μαρτύριο. Το πράγμα με κλώτσαγε σε κάθε ευκαιρία, έλιωσε τα χέρια μου, είχε απίστευτα στενό φλατ τιμόνι (580 εκ), δεν με εξέπληξε στα ανηφορικά ενώ για πρώτη φορά στο Σκουλίκι σταμάτησα στα μέσα του μονοπατιού για να μην φάω τα μούτρα μου! Απογοήτευση! Την επόμενη μέρα έφευγα για Κρήτη και το μόνο που σκεφτόμουνα ήταν να το γυρίσω πίσω και να πάρω μαζί μου το Stumpjumper.

Όλο το βράδυ βασάνιζα το μυαλό μου και μόλις λίγες ώρες πριν φορτώσω το αυτοκίνητο, πήρα την απόφαση να το πάρω μαζί μου με το σκεπτικό ότι «δεν μπορεί να φταίει ένα αγωνιστικό carbon XC ποδήλατο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας φορεμένη επάνω του, μάλλον εγώ φταίω». Το φόρτωσα λοιπόν, έβαλα μαζί και την Orca στην σχάρα και βουρ για διακοπές επιτέλους, αφού το κλείσμο του Q3 ήταν πολύ αγχωτικό αλλά ευτυχώς επιτυχημένο!

Τις πρώτες δύο μέρες στο Ηράκλειο ασχολήθηκα με την προετοιμασία του ώστε να το κάνω πιό οικείο σε μένα. Αυτό που με ξένιζε περισσότερο πριν καν κουμπώσω στα πετάλια ήταν η θέση οδήγησης. Σκυφτή με στενό τιμόνι. Μιας και δεν είχα μαζί μου κάποιο φαρδύτερο riser, πείραξα το υπάρχον flat carbon της Orbea μεταφέροντας τα lock-on grips δύο εκατοστά το καθένα προς τα έξω αποκτώντας με αυτό τον τρόπο τέσσερις επιπλέον πόντους μοχλού. Έτσι το τιμόνι απέκτησε προσωρινά μήκος 620 εκατοστών από τα 580 της μαμάς. Αλλάχθηκαν οι μανέτες των φρένων μεταξύ τους, όπως κάνω σε όλα μου τα ποδήλατα για να συμβαδίζουν με τις αγωνιστικές μου μοτοσυκλέτες enduro με το οποίο ασχολούμαι αγωνιστικά τα τελευταία 20 χρόνια. Εδώ θα σταθώ στην απίστευτη ευκολία των χειριστηρίων της ΧΧ. Μανέτα φρένου και λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων βιδώνουν σε ένα και μόνο clamp (μείωση βάρους και πολυπλοκότητας), είναι interchangeable (αλλάζουν μεταξύ τους) και ρυθμίζονται ώς προς την απόσταση από τα δάχτυλα για να βρει ο καθένας την ιδανική θέση για γρήγορες και εύκολες αλλαγές. Στην συνέχεια και με την τηλεφωνική βοήθεια του chief μηχανικού του Cyclist, Γιώργου Λεβαντή, ρυθμίστηκε η απόσταση τακάκια-μπροστινή δισκόπλακα που τόσο με είχε δυσκολέψει στο δοκιμαστικό της Αθήνας και ο τροχός άρχισε να γυρνάει ακούραστα. Ρυθμίστηκε επίσης η τάση του συρματόσχοινου του πίσω εκτροχιαστή και σταμάτησαν οι ενοχλητικοί θόρυβοι και η αναποφαστιτικότητα της αλυσίδας. Επίσης τα λάστιχα φούσκωσαν στα 40 psi αντί των 29 που προτείνει η Hutchinson για αγωνιστική χρήση. Τέλος η ανάρτηση δέχτηκε 110 psi και στις δύο βαλβίδες σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

Το ποδήλατο ήταν έτοιμο. Με υψηλή ψυχολογία ήμουν έτοιμος να αντιμετωπίσω τους Κρητικούς φίλους μου που είχα να τους δω 9 περίπου μήνες. Οι Ηρακλειώτες αυτοί ΜΤΒikers διατηρούνται σε φόρμα όλο το χρόνο αφού καβαλάνε ανελειπώς όλοι μαζί κάθε Τετάρτη και Σάββατο σε όλα τα βουνά της Κρήτης. Μεταξύ τους έχουν και μερικά ιδιαίτερα δυνατά πετάλια με διακρίσεις σε Ελληνικούς αγώνες αλλά και συμμετοχές στο εξωτερικό.

Τις χαιρετούρες γρήγορα ακολούθησαν τα σχόλια και οι συζητήσεις σχετικά με το Alma G Team καθώς ετοιμαζόμασταν να καβαλήσουμε κάτω από τον καυτό ήλιο (46,5 βαθμούς κελσίου) και την άπνοια ξεκινώντας από το χωριό Κριτσά στον Αγ.Νικόλαο.

Άριστα προετοιμασμένο το Alma έδειξε από την αρχή τις διαθέσεις του! Καμία σχέση με την πρώτη βόλτα! Αρχίσαμε να ανεβαίνουμε με ελάχιστο ζέσταμα μια τεχνική ανηφόρα πλάτους doubletrack με κλίση που έφτασε το 18%! Το ποδήλατο ανέβηκε με χαρακτηριστική ευκολία ανάμεσα σε άλλους 10 αναβάτες ενώ τα ελάχιστα γλυστρίματα του πίσω τροχού που ήταν φορτωμένος με 40 psi αντιστάθμιζε η εξαιρετική σχέση που είχα βρει στην ΧΧ. Στην συνέχεια ακολούθησε μακρά ανηφόρα που μας ανέβασε στα 1270 μέτρα στο οροπέδιο Καθαρό. Το Alma κατάπινε (δεν κάνω πλάκα) τα ανηφορικά χιλιόμετρα στο χαλασμένο χωματόδρομο με κλίσεις 5 έως 8% σε σημείο που άρχισα να αναρωτιέμαι τι συμβαίνει! Ειδικά όταν άρχισα να πλησιάζω τον δυνατό της παρέας και στην συνέχεια να τον περνάω σαν σταματημένο (και πάλι δεν κάνω πλάκα) αναρωτιόμουν αν το κάνω εγώ ή το ποδήλατο μόνο του. Δεν θα σας κρύψω βέβαια ότι μου βγήκε η ανάσα για τον περάσω αλλά γνωρίζοντας πόσο μαχητικός είναι περίμενα να ανακάμψει και να με «καθαρίσει» γρήγορα, κάτι όμως που δεν έγινε ποτέ αφού όχι μόνο δεν με έφτασε αλλά συνέχισα να μεγαλώνω την μεταξύ μας απόσταση! Περιτό να σας πω πως ήμουν XXτασιασμένος!

Αυτό συνέβει σε όλες τις υπόλοιπες βόλτες στα ανηφορικά κομμάτια. Το σύνολο παρουσιάζεται σαν αναριχητική μηχανή. Το πανέμορφο πλαίσιο, η καρδιά του ποδηλάτου, ήταν ακλόνητο διατηρώντας την τροχιά του, δεν δυσκολευόταν καθόλου να περάσει μέσα από τεχνικά σημεία και το κυριότερο απορροφούσε σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του εδάφους που περνάγανε στην σέλα και στην συνέχεια στο σώμα διαταράσοντας την οδήγηση. Για το πηρούνι τι να πω, ότι και κανα γράψω είνα λίγο. Ταγμένος στα Fox δεν πίστευα ποτέ ότι υπάρχει τέτοιο πράγμα! Το RockShox SID WordCup με την carbon γέφυρα και το υδραυλικό remote lock-out στον αριστερό αντίχειρα πέρναγε σαν μαγικό χαλί από όλα τα εμπόδια χρησιμοποιώντας την διαδρομή των 100 χιλιοστών.

Η ΧΧ τώρα. Καταρχήν είναι πανέμορφη και ο διπλός δίσκος τόσο διαφορετικός στο μάτι. Με κάλυψε πλήρως στα ανηφορικά και σπάνια χρησιμοποίησα την πιό εύκολη σχέση. Οι 2 δίσκοι φέρουν 26 δόντια ο μικρός και 40 ο μεγάλος που σε συνδιασμό με την 10άρα κασέτα (που προκύπτει με κατεργασία από ένα μοναδικό κομμάτι μετάλου) και τα 11 έως 36 δόντια δημιουργούν ένα ανηφοράδικο προσανατολισμό (ο οποίος στοιχίζει λίγο στα κατηφορικά όπως θα αναφέρω παρακάτω). Οι αλλαγές είναι εξαιρετικά σαφείς και σίγουρες. Αν και συνιθισμένος σε Shimano και κυρίως ΧΤ και XTR , μπορούσα να χειρίζομαι την διαφορετική λογική στις αλλαγές της ΧΧ, χωρίς κανένα λάθος, από την στην δεύτερη κίολας βόλτα.

Μια άλλη έκπληξη ήταν η σέλα! Η στενή (130χλστ) αλλά πανέμορφη Selle Italia SLR XC Gel Flow δεν γέμιζε το μάτι στον λώλο μου από την αρχή! Τελικά όμως, panda με την βοήθεια του Assos Mille, αποδείκτηκε εξαιρετική και στην πολύωρη οδήγηση και στις ανωμαλίες του εδάφους. Η σχισμή στην μέση της σέλας είναι κάτι που δένει με την φυσιολογία μου αφού και η Toupe Gel 145 στο παρελθόν επάνω στην Orca μου είχε το ίδιο καλό αποτέλεσμα στα μαλακά μου μόρια. Η αλήθεια είναι ωστόσο ότι δεν κάθεσαι και πολύ σε ένα hardtail…

Ας περάσουμε στα κατηφορικά. Τα πράγματα εδώ είναι λίγο διαφορετικά από την ανηφόρα. Η έλλειψη ανάρτησης στον πίσω τροχό και η μικρή διαδρομή του SID απαιτεί μεγαλύτερη συγκέντρωση, αποφασιστικότητα, εμπειρία στο «διάβασμα» της διαδρομής, «άκουσμα» στην πιθανή συμπεριφορά των εμποδίων, επιλογή της καλύτερης γραμμής, «κύλισμα» του συνόλου στον «αφρό» και δυνατά χέρια με ταυτόχρονα χαλαρό κράτημα από τα grips. Θα μου πείτε μα τι λες τώρα, αυτό που περιγράφεις θέλει τον ίδιο τον Absalon στις κατηφόρες. Όχι δεν είναι έτσι, αλλά όπως και να το κάνουμε το hardtail είναι διαφορετικό εργαλείο από το FS. Οι αναβάτες XC hardtail το γνωρίζουν ήδη αλλά για εμάς τους υπόλοιπους είναι κάτι διαφορετικό. Το αποτέλεσμα όμως είναι ανταποδοτικό. Το σώμα εργάζεται περισσότερο και σε στενότερη συνεργασία με το ποδήλατο και η ευχαρίστηση του αποτελέσματος είναι μεγαλύτερη. Κάτι που πρέπει να σημειωθεί είναι πως δεν καθόμαστε στην σέλα σε καμία περίπτωση!! Να αναφέρω εδώ ότι το συγκεκριμένο κοντό γρανάζομα της ΧΧ μπορεί να φανεί "λίγο" σε κάποια κατηφορικά ή σε περίπτωση που θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ασφάλτινο κομμάτι στην διαδρομή.

Και τώρα τα μονοπάτια. Είναι αλήθεια ότι στην πλοιοψηφία τους τα κομμάτια που κάναμε ήταν αγροτικοί δρόμοι ή doubletracks. Τα λίγα όμως singletracks που κάναμε ήταν χαρακτηριστικής δυσκολίας, γεμάτα κάθε λογής πέτρας, πλευστής, μυτερής, μικρής μεγάλης, κοτρώνας, βράχου, ψιλοχάλικου ακόμα και κοίτες ξεροπόταμων με την γνωστή κροκάλα. Το αποτέσμα ήταν εντυπωσιακό και εδώ ταιριάζουν κουτι οι δύο λέξεις που ανέφερα στην αρχή: Authority και Compliance.

Authority: σημαίνει ότι το Alma ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ όταν περνάει τα εμπόδια με μια πρωτόγνωρη τουλάχιστον για μένα ασφάλεια. Δεν κουνάει το τιμόνι, δεν αλλάζει γραμμή χωρίς να το θέλεις, δεν κλωτσάει η ουρά του και προσφέρει ένα απίστευτο συναίσθημα ότι «το έχει»! Από εσένα απαιτεί μόνο αποφασιστικότητα και τίποτε άλλο.

Compliance: σημαίνει ότι επίσης αξιωματικά καταφέρνει και κινείται σε όλα τα εδάφη, απορροφόντας το μεγαλύτερο ποσοστό των ανωμαλιών από το πλαίσιο και το παλουκόσελο. Είναι τόσο χαρακτηριστικό στις ανηφόρες που αισθάνεσαι την απορόφηση ενώ η υπερμεγέθης μεσαία τριβή BB30 φροντίζει να μην χάνεται η δυναμή σου.

Δεν γνωρίζω αν τα αγωνιστικά carbon XC πρσοφέρονται για «καγκουριές» αλλά δεν μπορώ να κρύψω ότι προέβηκα σε μερικές ήπιες! Του ήπια το αίμα στο downhill (και αυτό το δικό μου), πήδαγα σε όλα τα βραχάκια που προσφερόντουσαν για ραμπίτσα, έκανα κόντρες στα δύσκολα κατηφορικά με το Rush του Γιώργου, έστριβα με endo, ενώ κατέβηκα όλα τα σκαλοπάτια και τις πεζούλες της Κριτσάς από επάνω μέχρι κάτω! Δεν αρνήθηκε να κάνει τίποτε από όλα αυτά ενώ το fan factor ήταν υψηλό!

Ακόμα χρειάζομαι περισσότερη προπόνηση για να κατέβω αέρα ένα μεγάλο σε διάρκεια downhill, όχι από τεχνική άποψη αλλά από την αντοχή που πρέπει να έχουν τα χέρια για να αντέξουν 20 λεπτά ζόρικης κατάβασης με 100 χλστα μπροστινής διαδρομής, χωρίς πίσω ανάρτηση και με κοντό φλατ τιμόνι.

Σε ποιόν απευθύνεται τελικά το Orbea Alma G Team δεδομένης της ιδιαίτερα υψηλής τιμής του που φτάνει τα ?6.300?
1. Πιστεύω ότι νούμερο ένα υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να είναι κάποιος που θέλει να αγωνιστεί στο XC και επιθυμεί χαμηλό βάρος (δεν το ζύγισα ακόμη αλλά η Orbea αναφέρει 9,25 κιλά) και ταχύτητα.
2. Δεύτερος υποψήφιος αγοραστής είναι κάποιος που επιθυμεί τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά κυρίως για την διασκέδαση του και για κάποιον περιστασιακό αγώνα. Τα χρήματα μπορεί να είναι πολλά αλλά άν κάποιος το θέλει πολύ, ίσως να μπορέσει να το αποκτήσει (την Κρίση μου μέσα...).
3. Και τρίτος υποψήφιος είναι κάποιος που απλά θέλει το καλύτερο και “money is not an issue”.

Μια ακόμη ερώτηση που τίθεται είναι αν αρκεί το Alma για να έχει κάποιος ένα και μόνο ΜΤΒ. Η γνώμη μου προς το παρόν είναι όχι. Αν αγόραζα ποτέ το Alma θα κρατούσα και το Stumpjumper μου για «άλλη φάση».

Και στην τελική ερώτηση «θα το αγόραζες?», η απάντηση είναι ξεκάθαρη «ναι, αν δεν είχα επενδύσει φέτος στην Orca».

Και αν το αγόραζες τι θα άλλαζες? Σίγουρα το τιμόνι. Θα το άλλαζα με κάποιο κορυφαίο carbon low rise και με μήκος γύρω στα 640 χλστ. Τίποτε άλλο.

Τι μου άρεσε: Η εμφάνιση του ποδηλάτου με φτιάχνει τρελά! Φοβερό πλαίσιο, εκπληκτικό πηρούνι, μεγάλη ευκολία το υδραυλικό remote κλείδωμα της μπροστινής ανάρτησης, τέλεια η ΧΧ. Απίστευτη ποιότητα κύλισης, επιτάχυνση και ταχύτητα. Αίσθημα «Authority” και “Compliance” στα εμπόδια.

Τι δεν μου άρεσε: τα φρένα, αν και δυνατά τρίζουν και τρέμουν στα κατηφορικά (υποθέτω ότι με αλλαγή στα τακάκια το πρόβλημα λύνεται). Το κοντό τιμόνι. Η τιμή.

Τι χάλασε: Τίποτε (αλλά επιφυλάσσομαι...)

Ποιός είμαι και τι ξέρω: Είμαι 39 χρονών, 1,90μ και 79 κιλά, η φυσική μου κατάσταση αυτό τον καιρό είναι μέτρια προς καλή, το ΜΤΒ οδηγικό μου επίπεδο μέτριο και ασχολούμαι με το ΜΤΒ τα τελευταία δύο χρόνια και με την κούρσα τον τελευταίο χρόνο. Έχω τρέξει σε δύο αγώνες ΜΤΒ και σε τέσσερις αγώνες δρόμου (συμπεριλαμβανομένης μιας Σπαρτακιάδας). Τρέχω αγώνες Enduro με μοτοσυκλέτα τα τελευταία 20 χρόνια και ασχολούμαι επίσης με το σκι και παλαιότερα με το kayak ποταμού. Το ΜΤΒ μου είναι ένα Specialized Stumpjumper FSR Elite 2009 και η κούρσα μου μια Orbea Orca του 2010. Άρχισα να ασχολούμαι με το ποδήλατο σαν προπόνηση για το Enduro αλλά τελικά με κέρδισε.

Αυτά προς το παρόν, θα μεταφέρω και άλλες εμπειρίες καθώς έχουμε μερικές ημέρες ακόμα. Θέλω επίσης να ξανακάνω και μια βόλτα στα βασιλικά, που σημαίνει ότι θα το κρατήσω 2-3 μέρες παραπάνω, ε φανταστικέ κύριε Ταξού??!

#55
pxatzis

pxatzis

    Τρύπια σαμπρέλα

  • Cyclist Friends
  • 5.635 Δημοσιεύσεις
1) Το εχεις και το σπορ του «τεσταδορ» 2) Θα λύσσαζες αν δεν το καβάλαγες ! μέγας ψυχοθεραπευτής ο Ταξου ! :) 3) Προς μη γνώστες , όταν ο GASer λέει ότι θέλει προπόνηση για να κατέβει κάτι ο απλός βολταδορος ΜΤΒτης το βαζει απλά στην πλάτη Καλές διακοπές !

#56
johntikis

johntikis

    Absolute beginner

  • Cyclist Friends
  • 667 Δημοσιεύσεις

Authority & Compliance

Περιτό να σας πω πως ήμουν εξτασιασμένος!


[ame="http://www.youtube.com/watch?v=xgBnCksFyx0&feature=related"]YouTube- xtA si xta no - chimo bayo[/ame]

Πολύ κατατοπιστικό το review και πολύ εύστοχοι οι παραλληλισμοί σε σχέση με τις διαφορές του δικού σου specialized αν και διαφορετικά σε χαρακτήρα.Πιστεύεις οτι στο τερέν της δοκιμής (που δεν είναι και η ειδικότητα της Alma) πως θα συμπεριφέρονταν ένα καθαρόαιμο FS XC ποδήλατο πχ σαν το epic αν έχεις κάποια εικόνα

#57
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις

...

Πιστεύεις οτι στο τερέν της δοκιμής (που δεν είναι και η ειδικότητα της Alma) πως θα συμπεριφέρονταν ένα καθαρόαιμο FS XC ποδήλατο πχ σαν το epic αν έχεις κάποια εικόνα



Δεν έχω ιδέα, αλλα πολύ θα ήθελα να δοκιμάσω.

#58
GASer

GASer

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 1.897 Δημοσιεύσεις
Posted Image

#59
vista

vista

    Senior Cyclist

  • Cyclist Friends
  • 1.751 Δημοσιεύσεις
το κορυφαία ποδήλατα απ'ότι φαίνεται έχουν τόσο έντονη προσωπικότητα που δίνουν την ίδια αίσθηση σε όλους τους αναβάτες. Τα ίδια ακριβώς με τον gaser θα έγραφα κι εγώ . Τα διαβάζω και καταλαβαίνω ακριβώς τι περιγράφει γιατί τα ίδια ακριβώς ένιωσα όταν οδήγησα το alma.

#60
nabokov

nabokov

    Cyclist Friend

  • Cyclist Friends
  • 3.853 Δημοσιεύσεις
Μπράβο! Πολύ καλό review. Έπαγγελματικής ποιότητας. Θα θέλαμε λίγο περισσότερες φωτογραφίες μόνο...